Regulamin turnieju Minifootball:
- W grze biorą udział reprezentacje w składzie 5 osób w tym bramkarz, liczba zmian dowolna. Zmiany odbywają się w strefie zmian.
- Drużyna wraz ze sztabem szkoleniowym może liczyć max 12 osób
- Zawodnicy zobowiązani są do gry ze stałymi numerami na koszulkach, oraz gry w obuwiu miękkim oraz ochraniaczami.
- Czas gry: 12 min
- Mecze rozgrywane piłką nożną halową.
- Zasady punktacji:
- Drużyna za zwycięstwo otrzymuje 3 pkt. za remis 1 pkt. za porażkę 0 pkt.
- o kolejności miejsc w tabeli decyduje:
– ilość zdobytych punktów,
– ilość zdobytych bramek,
– wynik bezpośredniego spotkania,
– różnica bramek,
– w meczach finałowych (od 1/4) o miejsca nie ma dogrywki, wykonywane są rzuty karne po trzy.
Jeżeli więcej drużyn niż dwie, ma taką samą ilość punktów, tworzy się dodatkową tabelę z meczami zainteresowanych drużyn, w których decyduje:
* różnica bramek między zainteresowanymi drużynami.
* ilość zdobytych bramek.
* rzuty karne po 3 do rozstrzygnięcia
- Kluby ubezpieczają zawodników we własnym zakresie.
- Przepisy gry w turnieju:
– wrzut z autu – wykonywany jest nogą.
– rzut wolny, wrzut z autu , wznowienie ze środka – odległość od piłki zawodników 5 m,
– bramki 2m x 3 m.
– rozpoczęcie gry ze środka traktowane jako rzut wolny bezpośredni
– wszystkie rzuty wolne oraz wrzuty z autu, muszą być wykonywane w ciągu 5 sekund od momentu ustawienia piłki.
- Kary – za przewinienie w czasie gry stosuje się następujące kary:
– żółta kartka – napomnienie. Dwa napomnienia w trakcie meczu wykluczają zawodnika z gry w danym meczu.
– czerwona kartka – wykluczenie.
Zawodnik wykluczony, nie może powrócić do gry w tym samym meczu ani zajmować miejsca na ławce rezerwowych ani przebywać sąsiedztwie pola gry. Zawodnik rezerwowy może wejść do gry po upływie 2 minut od wykluczenia współpartnera, o ile wcześniej jego drużyna nie straciła bramki i o ile otrzymał na to zgodę.
Czerwona kartka za akcję ratunkową lub za drugą żółtą kartkę w meczu nie wyklucza zawodnika z gry w kolejnym meczu. Z gry w kolejnym meczu wykluczają natomiast 4 żółte kartki w turnieju lub czerwona kartka za niesportowe zachowanie albo brutalną grę.
- Interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizowania.
Regulamin turniejów Minifootball Kids 2009 i 2011
Regulamin turnieju „LPFA CUP”
ROCZNIKI 2009 – 2011
CZAS GRY 1 X 10 MINUT
________________________________________________________________________________
Artykuł 1
Organizator turnieju
Współorganizatorem turnieju jest Lech Poznań Football Academy Oddział Konin
Organizator zobowiązuje się do:
- prowadzenia ewidencji zawodników oraz statystyki turnieju
- opracowania terminarza turniejowego
- weryfikacji wyników meczów
- zapewnienia obsady sędziowskiej na poszczególne mecze
- zagwarantowania opieki medycznej, a w razie potrzeby wezwania karetki pogotowia
________________________________________________________________________________
Artykuł 2
Miejsce i termin rozgrywania spotkań
Turniej odbędzie się w hali widowisko-sportowej
________________________________________________________________________________
Artykuł 3
Zgłoszenie drużyny i zawodników do turnieju
Zgłoszenie zespołu do turnieju powinno nastąpić najpóźniej na dwa tygodnie przed turniejem.
Liczy się kolejność zgłoszeń – do turnieju przyjąć możemy maksymalnie 12 drużyn. Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest opłacenie wpisowego w wysokości 250,00 złotych
Wszyscy zgłoszeni zawodnicy (maksymalnie 10 w drużynie) muszą być urodzeni w roku wg rocznika turnieju lub młodsi (wyjątek stanowią dziewczynki – mogą być urodzone rok wcześniej).
W turnieju mogą brać udział zawodnicy nie mający przeciwwskazań zdrowotnych do gry w piłkę nożną i posiadający kartę zdrowia.
Wszyscy uczestnicy turnieju muszą mieć ze sobą dokument ze zdjęciem potwierdzający datę urodzenia.
Udział w turnieju oznacza zgodę na wykorzystanie wizerunku uczestnika przez organizatora.
Zgoda dotyczy zdjęć, filmów (turniejowych) z udziałem uczestników tylko i wyłącznie do celów promocyjnych tj. wszystkie media, strony internetowe.
Artykuł 4
System rozgrywek – 10 drużyn
Turniej rozgrywany w dwóch grupach – Grupa A – 4 drużyny i Grupa B – 4 drużyny. W grupach mecze są rozgrywane – systemem „każdy z każdym”. Awans i prawo do gry o miejsca 1 – 4 uzyskują po dwie najlepsze drużyny z grup. Pozostałe drużyny rywalizują o miejsca 5- 8.
O miejscu w tabeli decyduje kolejno: ilość zdobytych punktów, w przypadku równej ilości punktów rozstrzygające będą w kolejności: bezpośrednie spotkanie, stosunek bramkowy, większa ilość strzelonych bramek, „mała tabelka”.
Punktacja: zwycięstwo – 3 pkt., remis – 1 pkt. ,porażka – 0 pkt. ,walkower – 0 pkt., i stosunek bramek 0 : 3. Jeżeli drużyna nie stawi się do gry ( wyjątek stanowią problemy komunikacyjne i powiadomienie organizatora ) o wyznaczonej godzinie to sędzia odgwizduje walkower – spóźnienie może wynieść maksymalnie 2 minuty.
Po zakończeniu rozgrywek grupowych nastąpią mecze o miejsca 7 i 5 , dwa półfinały, mecz o 3 miejsce oraz finał.
________________________________________________________________________________
Artykuł 5
Nagrody, atrakcje, sprawy organizacyjne
Organizatorzy zapewniają uczestnikom:
- puchary oraz medale dla wszystkich drużyn
- nagrody indywidualne dla najlepszych: zawodnika, bramkarza oraz strzelca
- istnieje możliwość zakupienia Pizzy – w tej sprawie prosimy o wcześniejszą deklarację Organizatorowi
________________________________________________________________________________
Artykuł 6
Zasady gry
- Czas gry – 1 x 10 minut,
- Liczba zawodników 4 plus bramkarz. Obowiązuje nieograniczona liczba zmian. Strefa zmian przy linii autowej od strony trybun, zawodnik najpierw opuszcza boisko, dopiero potem może wejść jego zmiennik.
- Zawodnicy muszą posiadać obuwie z podeszwą do gry na hali.
- Bramkarz wprowadza piłkę do gry po aucie bramkowym nogą z piłki stojącej w obrębie pola karnego, musi być kontakt z zawodnikiem / obu drużyn/ na własnej połowie.
- W przypadku zagrania piłki będącej w grze również obowiązuje zasada kontaktu z piłką zawodnika /obu drużyn / na własnej połowie.
- Tylko na wniosek sędziego może być zatrzymany czas gry.
- W końcówce meczu: bramka może zostać uznana, jeżeli piłka przekroczy linię bramkową najpóźniej wraz z końcem syreny oznajmiającej koniec spotkania.
- Auty
– podanie piłki (ZAKAZ PODAŃ tzw. DŁUGICH), podanie piłki do wysokości kolan.
- Przy rzutach rożnych, wolnych i autach zawodnik drużyny przeciwnej musi stać w odległości minimum 4 metrów od piłki.
- Obowiązuje zakaz gry wślizgiem
- Obowiązują kara czasowa 2 minuty
- Przy karze czasowej można wprowadzić zawodnika w zamian. Przy drugiej karze czasowej ukarany zawodnik nie może już grać w tym meczu
- Na parkiecie mogą przebywać wyłącznie grający w danym meczu zawodnicy oraz trener i kierownik drużyny.
________________________________________________________________________________
Artykuł 7
Uwagi końcowe
- Interpretacja powyższego regulaminu należy do organizatorów
- Za zniszczenie powstałe na obiekcie odpowiada ich sprawca
- Nie odpowiadamy za rzeczy pozostawione na obiekcie (cenne przedmioty prosimy zabierać ze sobą na halę np. w jednym plecaku)
- Bardzo prosimy o postawę FAIR PLAY podczas turnieju
- Udział w „LPFA CUP” stanowi akceptację powyższego regulaminu
- Życzymy udanej zabawy i wielu sportowych emocji
________________________________________________________________________________
PROŚBA DO RODZICÓW
Organizatorzy turnieju zwracają się z prośbą do trenerów prowadzących zespoły o przekazanie rodzicom informacji o zasadach kibicowania na turniejach dziecięcych:
- Kibicujemy NIE dopingujemy, a każdą bramkę nagradzamy brawami
- NIE krzyczymy do zawodników, sędziów, trenerów podczas meczów
- NIE używamy bębnów, trąbek, ani innych instrumentów lub urządzeń, które powodują przenikliwy hałas – im spokojniej na trybunach, tym mniejszy stres towarzyszy zawodnikom
- Nagradzajmy brawami każde udane zagranie lub sam zamiar
- Przepisy gry są zmodyfikowane do poziomu zaawansowania sportowego zawodników dlatego NIE kwestionujemy decyzji sędziów
- Poruszamy się tylko w strefie przeznaczonej dla rodziców i kibiców
- Bawmy się i cieszmy samym udziałem, a nie wynikami.